بیانیه داوران دومین دوره مسابقات آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی – مرحله کشوری مرداد 98- مشهد مقدس

 

 بیانیه داوران دومین دوره مسابقات آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی – مرحله کشوری  مرداد 98- مشهد مقدس

 azmaeashphy20 بیانیه داوران دومین دوره مسابقات آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی – مرحله کشوری  مرداد 98- مشهد مقدس

 

 

هیأت داوران ضمن سپاس و تشکر از زحمات کلیه عزیزانی که در برگزاری این جشنواره ی ملی مشارکت داشته اند از کلیه معلمان عزیزی که با انگیزه ی درونی و علاقه وافر به امر آموزش و تربیت فرزندان این مرز و بوم، در این فرآیند شرکت فعال داشته اند، صمیمانه قدردانی  می نماید.

هیات داوران این عرصه را نه میدان رقابت، بلکه زمینه ای می داند برای تبادل تجربه ها، هم اندیشی و نگاه از زاویه ای دیگر به رشد حرفه ای معلمان، معلمان عزیزی که بی شک بهبود روش ها و ارتقای کیفی آموزش علوم، دغدغه اصلی آنان و دلیل حضورشان در اینگونه برنامه هاست.

مفتخریم آنچه در توان داشته ایم بکار گرفته ایم تا شایسته ی اعتماد همکاران عزیز باشیم.

1-پیشنهاد می شود دوره های پروژه محور آزمایشگاهی به صورت دوره های ضمن خدمت کوتاه مدت مانند IBSE (ایبسی)  یا آموزش علوم با رویکرد کاوشگری - برگزار شود، بطوری که روش های یادگیری کاوشگری در مدارس نهادینه گردد که در راستای آن مهارت های عملی معلمان ارتقا می یابد.

2- پیشنهاد می شود بخشی از سنجش عملکرد به صورت فرآیند محور بوده و از قبل در اختیار شرکت کنندگان قرار گیرد.

3- شایسته است در جشنواره نوآوری آموزشی به انجام پروژه عملی که تقویت کننده ی مهارت های همکاران در این عرصه است، توجه بیشتری شود.

4-مناسب است آزمایش های که معلمان خلاق، در روش تدریس خود ارائه می کنند به نام خودشان در کتاب درسی علوم تجربی درج شود، همان طور که دیگران با نام گذاری بزرگان خود بروی یکاهای اندازه گیری علوم تجربی مفاهیم نیوتن، ژول، فارادی و ... را جاویدان کرده اند.

5-همانطور که از کنکور در سرتاسر جامعه ما حمایت می شود، سزاوار است از مجله های آزمایشگاهی، فیلم ها، سایت های آزمایش علوم، محتوی الکترونیکی و تدریس های مبتنی کاوشگری و پروژه محور نیز حمایت استفاده شود.

6-نهادینه کردن مهارت استفاده از ابزار ها، تکنیک ها و ایمنی آزمایشگاه که یک اصل مهم در یادگیری مادام العمر درس علوم تجربی است، ضروری به نظر می رسد.  

7-در کنار استفاده از ابزارهای متداول آزمایشگاهی، رسانه های آموزشی مناسب با وسایل ساده و دم دستی برای آزمایش های علوم تجربی به نحوی طراحی شود که مناطق نابرخوردار که ابزار فنی و آزمایشگاهی کمتری دارند، بتوانند آنها را دنبال کنند، این کار توسط دبیرخانه نگارش و منتشر شود.

8-این فرآیند آموزش است که منجر به تربیت معلم و دانش آموز با کیفیت در درس علوم تجربی می شود، نه نتیجه ای که در آزمون یا مسابقه بدست می آورد. سزاوار است آموزش و پرورش به سمت ایجاد، توسعه و تسهیل فرآیند بکار گیری درس علوم تجربی در قالب تفکر فرآیند محور حرکت کند و به اهداف مسابقه ای و آزمون ها که صرفا برش لحظه ای و نتایج فرآیند ها هستند، بسنده و اکتفا نکند.

9-پیشنهاد می شود طبق سند تحول بنیادی از فعالیت های تلفیقی ورزش، هنر و کارورزی و آزمایشگاه در روزهای پنج شنبه به جبران ساعات کسری آزمایشگاه استفاده شود.

10-تمامی مراحل طراحی سوال تا انتخاب معلمان در این مسابقات به گونه ای باشد که لذت یادگیری و شوق آوری را تقویت کرده، در جهت سند بنیادی حرکت کند.

11- گزارش مسابقات به روایت فیلم، تصویر و نتایج سوالات برای استفاده همگان در یک سایت مرجع، ارائه شود.

در پایان ضمن تقدیر و تشکر فراوان از همکاران دبیرخانه مستقر در استان قم و مجریان این دوره در مشهد، مسئولین دانشگاه فرهنگیان، اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و تیم طراحی سوالات و  نیز گروه تدارکات که با دوری از حساسیت های شغلی و با نگاه ملی و دلسوزی شان در زمانی کوتاه کاری عظیم ارائه داده اند، آرزوی سلامتی و موفقیت را بدرقه راهتان می کنیم و از وجود مقدس امام رضا (ع) و حضرت ولی عصر (عج) خوشبختی و سعادت خانواده های این جمع را آرزو می کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

خواندن 1818 دفعه

نظرات (0)

پیامی جهت نمایش وجود ندارد.

دیدگاه خود را بیان کنید

ارسال نظر به عنوان مهمان. ثبت نام یا ورود به حساب شما
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
Top